Linkovi

Rusija: Radio Slobodna Evropa mogla bi da se suoči sa "restrikcijama"


Arhiva - Simbol Radija Slobodna Evropa pored zastave SAD u glavnoj kancelariji u Pragu, Češka Republika, 5. oktobra 2005.

Rusko ministarstvo pravde upozorilo je Radio Slobodna Evropa, koji finansiraju SAD, da bi mogao da se suoči sa određenim restrikcijama na emitovanje programa u Rusiji. Takva reakcija stigla je nakon što je Moskva saopštila da Vašington vrši pritisak na ruske državne medije u Americi.

Rusko ministarstvo obrazložilo je da televizijski program „Sadašnje vreme“ koji Radio Slobodna Evropa realizuje sa Glasom Amerike, potpada pod Zakon o nevladinim organizacijama i stranim agentima i da stoga Rusija ima pravo da na taj program uvede restrikcije.

"Aktivnosti vaše organizacije mogu biti predmet restrikcija predviđenih zakonima Ruske Federacije", kaže se u saopštenju koje je potpisao zvaničnik Ministarstva, Vladimir Titov.

Radio Slodoba – ruski servis Slobodne Evrope i veb sajt Idel Rili (sajt na ruskom koji vodi Tatar-Bakir servis) dobili su slična upozorenja.

"'Sadašnje vreme" Radio Sloboda i Idel Rili su novinarske organizacije. Mi verujemo da ćemno biti u mogućnosti da nastavimo naš rad", rekao je potpredsednik i glavni urednik RFE/RL Nenad Pejić u odgovoru na pismo.

Obaveštajne agencije i policija u SAD su u prethodnom periodu analizirali rad televizije Raša Tudej i veb sajta Sputnjik. Američke obaveštajne službe označile su TV Raša Tudej kao jedan od kanala preko kojih je Kremlj uticao na izbore u SAD.

Od onda, rastu pozivi u Vašingtonu da se RT i Sputnjik registruju pod odredbama 79 godina starog zakona koji je inicijalno donet kako bi ograničavao nacističku propagandu. Tokom sovjetske ere, neki mediji na ruskom jeziku, uključujući i novine Pravda i novintsku agenciju TASS, registrovani su kao strani agenti.

Prošlog meseca, glavna urednica RT, Margarita Simonjan, rekla je da su američke vlasti naložile tom kanalu da se registruje po zakonu o stranim agentima. Sekretarijat za pravosuđe je uporno odbijao da to komentariše.

Džon Lensing, direktor Odbora guvernera za međunarodno emitovanje (BBG), koji nadgleda Glas Amerike i RFE/RL, rekao je u izjavi da je mreža BBG "slobodna i nezavisna od vlade SAD", te da gaji "duboko iskreno i nezavisno novinarstvo u korist publike širom sveta".

"Bilo kakav pokušaj autoritarnih režima da ih ugase je direktni napad na prava ljudi širom sveta da imaju pristup protoku istinitih informacija", rekao je Lansing.

Facebook Forum

XS
SM
MD
LG