Linkovi

Privatizacija ne rešava problem medija

  • Rade Ranković

Serbia Elections

Serbia Elections

U organizaciji Peščanika danas je u Beogradu održan okrugli sto o uticaju javnog novca na medije, a kako je ocenila članica Saveta za borbu protiv korupcije Miroslava Milenović medijski zakoni iz 2014-te nisu postigli ono što se očekivalo.

Predstavnici Saveta za borbu protiv korupcije ponovili su danas stav da je najveći finansijer medija država, a procene su da su državne i lokalne institucije u prethodne četiri godine potrošile 840 miliona evra, izjavila je danas članica Saveta Miroslava Milenović.

Na okruglom stolu o uticaju javnog novca na medije ona je istakla da je Savet već skretao pažnju da privatizacija nece moći da reši problem medija, već da je u medijima pre svega problem nestransparentno finansiranje i trošenje sredstava:

"Mi smo uradili posle toga sa srednjom vrednosti za svaku kategoriju, pomnožili smo sa brojem registrovanih lica u javnom sektoru u Srbiji, uradili ekstrapolaciju i dobili iznos od 840 miliona evra, za četiri godine, za usluge oglašavanja, marketinga, sponzorstava, donacija", navodi Milenović.

Potpredsednik Saveta za borbu protiv korupcije Miroslav Milićević je istakao da se ne može govoriti o otvorenoj državnoj ili političkoj cenzuri medija. Ali ako se pogleda da li ima uticaja ko je vlasnik medija, da li u određenim redakcijama postoje nepisana pravila, da li to postoji i kada novinari treba da rade svoj posao – odgovor je da, ističe Milićević:

"Onda se postavlja pitanje zašto tolika jagma za vlasništvom nad medijima, ako mediji nisu profitabilni kao neke druge delatnosti. Zašto jedan spoj ljudi koji imaju ekonomske poluge vlasti želi da bude vlasnik medija. Da li je to zato da poboljša svoje materijalno stanje, ili zato da se u jednom periodu, kada institucije ne funkcionišu kompletno u svom kapacitetu, određena delovanja prikažu na način koji ne odgovara objektivnoj stvarnosti."

Glavni urednik Informera Dragan J. Vučićević je ukazao da su najviše "javnih para" dobili mediji koji kritikuju vlast, a da su Pink i Informer, koje javnost percipira kao bliske vlasti, dobili 37 miliona, odnosno 17 miliona dinara. Po podacima koje je izneo Vučićević, agencija Beta je dobila 57 miliona dinara, Ringijer 234 miliona, RT Vojvodina oko dve milijarde dinara, Danas 244 miliona, a nedeljnik Vreme 34 miliona dinara.

XS
SM
MD
LG