Linkovi

Negativna i "siromašna" izborna kampanja

  • Rade Rankovic

Kako su pokazali danas predstavljeni rezultati građanskog nadzora tekuća izborna kampanja je siromašna kada je reč o predizbornim spotovima i uglavnom se vodi u segmentima besplatnih termina, ali i van izbornih blokova koji se smanjuju i traju manje od pet minuta.

Od 3. aprila na RTS-u, Pinku i B92 najviše je emitovano izjava Aleksandra Vučića, čak 49, u ukupnom trajanju od 25 minuta, ali je dve trećine od tog broja izjava emitovano u "neizbornom bloku", rečeno je na današnjem skupu:

“Kampanja je negativna, vodi se rat saopštenjima, ono što je pozitivno je da je vidljivost žena u ovoj kampanji veća nego u ranijim. Instrumentalizacija kriznih situacija, vi znate da su poplave bile dobrodošle mnogim strankama za samoreklamiranje, nedostatak balansa u kampanji, onlajn kampanja je znatno veća nego kampanje 2014. i 2012. godine,” izjavila je Dubravka Valić Nedeljković iz Novosadske škole novinarstva.

Srpska napredna stranka je na javnom servisu i komercijalnim televizijama zastupljena koliko i sve ostale stranke zajedno, pokazali su rezultati građanskog nadzora kampanje, a kako je rekla novinarka Tamara Skrozza, samo je lider SPS-a Ivica Dačić proteklih sedam dana imao nešto više naslovnica, ali pre svega zbog sukoba sa SNS. Od opozicije najviše je bilo Dragana Šutanovca sa šest naslovnih strana, od kojih pet negativnih, rekla je Tamara Skrozza iz CRTA i Cenzolovke:

“Aleksandar Vučić je apsolutni šampion kada su naslovne strane u pitanju i to nije nikakvo iznenađenje. Po meni, iznenađenje je doneklo to što apsolutno nema ni jedne naslovne strane gde je on prikazan u negativnom kontekstu. Ovde postoji jedna, ali je pre sarkastična, nego negativna. Naši posmatrači su je ocenili kao sarkastičnu, ja sam stavila – da imamo makar jednu negativnu. Ali zapravo nema naslovnih strana gde je on prikazan u negatovnom kontekstu, ili gde se na neki način kritikuj.”

Kako je istakla Tamara Skrozza, jutarnje programe RTS-a i TV Pink odlikuju "sigurni gosti", neutralne teme i manji broj novinara kao gostiju koji prelistavaju štampu. Ona je dodala da je TV N1 svetli primer gde je mogao da se čuje pluralizam stavova, jer su u njihovom jutarnjem programu gostovale kolege iz Danasa, Vremena, Kikindskih novina, VICE, i drugih redakcija koji nisu pozivani na RTS i Pink.

XS
SM
MD
LG