Linkovi

Kremlj traži detalje o smrti Putinovog saradnika

  • Glas Amerike

Ruski predsednik Putin na sastanku sa savetnikom za medije Mihailom Lesinom u Kremlju 28. avgusta 2000.

Ruski predsednik Putin na sastanku sa savetnikom za medije Mihailom Lesinom u Kremlju 28. avgusta 2000.

Ruski zvaničnici žale se da su osujećeni u svojim ponovljenim pokušajima da dobiju informacije o misterioznoj smrti Mihaila Lesina, bivšeg savetnika predsednika Vladimira Putina, čije je telo pronadjeno u hotelskoj sobi u Vašingtonu pre četiri meseca.

Viši ruski zvaničnici oglasili su se nekoliko sati pošto su vlasti u američkoj prestonici objavile kratko saopštenje, u kojem se navodi da je smrt ruskog medijskog magnata izazvana “povredama glave.” Portparolka ruskog ministarstva spoljnih poslova nagovestila je da je diplomatski zahtev na najvišem nivou upućen Vašingtonu da pruži više podataka ruskoj vladi.

Vest o razvoju dogadjaja u slučaju Lesin objavljena je kasno sinoć, kada su vašingtonska policija i kancelarija gradskog glavnog forenzičara u zajedničkom saopštenju navele da je smrt izazvana povredama glave, kao i da je Lesin pretrpeo povrede vrata, ruku i nogu. U saopštenju se ne navodi šta je izazvalo te povrede, niti se objašnjava da li je 59-godišnji Lesin žrtva ubistva ili nesrećnog slučaja.

U Moskvi, portparolka Ministarstva spoljnih poslova Marija Zaharova izjavila je da ruska ambasada u Vašingtonu nije primila “dovoljno informacija” o Lesinovoj smrti uprkos ponovljenim zahtevima upućenim kroz diplomatske kanale, te da je jedino upoznata sa medijskim izveštajima o autopsiji. Sada će, medjutim, kako je Zaharova napisala na Fejsbuku, “ruske vlasti uputiti Amerikancima zahtev za medjunarodnu pravnu pomoć.”

Lesin je pronadjen mrtav u svojoj hotelskoj sobi 5. novembra, dva dana pošto se neočekivano nije pojavio na jednoj svečanoj večeri u Vašingtonu. Njujork Tajms, pozivajući se na izjavu neimenovanog zvaničnika, navodi da su njegove teške povrede rezultat “neke vrste fizičkog okršaja” koji se dogodio pre nego što se vratio u svoju hotelsku sobu.

Mihail Lesin, bivši medijski savetnik predsednika Putina i njegov sekretar za štampu, pomogao je u otvaranju novinske agencije na engleskom jeziku Russia Today, koja uživa podršku Kremlja a čija je misija da se “ruski stavovi prenesu medjunarodnoj publici.” Postao je šef Gazprom-Media holdinga 2013. ali je podneo ostavku sledeće godine.

Jedan američki senator je 2014. zahtevao od Sekretarijata za pravosudje da istraži navode da je Lesin koristio ilegalna sredstva da kupi nekoliko skupih kuća u Los Andjelesu. Kuće u Kaliforniji kupljene su u ime korporacije koju je Lesin kontrolisao, saznaje Radio Slobodna Evropa.

XS
SM
MD
LG