Linkovi

Novinar na televiziji "priznao" krivicu

  • Glas Amerike

Kineski novinar, koji je razotkrio navodne finansijske malverzacije u jednoj državnoj kompaniji, rekao je da je podmićen da bi pisao izmišljene članke

Čen Jongdžo, iz dnevnog lista “Nju Ekspres” sa sjedištem u južnom gradu Gunagdžou, uhapšen je prošle sedmice zato što je navodno nanio štetu reputaciji kompanije objavljivanjem niza izvještaja o finansijskoj situaciji u firmi za proizvodnju građevinske opreme “Zumlajon”. Udio u toj kompaniji posjeduje vlada pokrajine Hunan.

Čen je, u obraćanju na državnoj Kineskoj centralnoj televiziji, rekao da su ga pohlepa i želja za sticanjem slave naveli da uzme mito i napiše članke o navodnim malverzacijama u Zumlajonu, drugom po veličini proizvođaču teške opreme. Takođe se izvinio, poručujući da se kaje zbog tog prestupa.

Pojedini pravni aktivisti izrazili su međutim zabrinutost zbog objavljivanja Čenovog priznanja prije održavanja sudskog procesa. Nakon njegovog hapšenja, pojedine medijske organizacije u Kini otvoreno su kritikovale vlasti zbog medijskih prava.

U spornim izvještajima navodi se da je Zumlajon, čijim se akcijama trguje na berzama u Honkongu i Šenženu, vještački naduvavao profit, koji je za prošlu godinu navodno bio sedam milijardi 600 miliona dolara.
XS
SM
MD
LG