Linkovi

CCTV emituje program iz Vašingtona

  • Vilijam Ajd

CCTV emituje program iz Vašingtona

CCTV emituje program iz Vašingtona

Kineska državna televizijska kompanija CCTV nedavno je u Vašingtonu otvorila novi studio odakle je počela da emituje novi program na engleskom jeziku. Kompanija namerava da stekne globalnu publiku, konkurišiću sličnim medijskim organizacijama drugih zemalja. Ekipa Glasa Amerike posetila je ovih dana novootvoreni studio CCTV:

Kineska državna televizija uspela je za manje od pet meseci da zaposli 65 novinara i otpočne emitovanje jednočasovnog programa iz Vašingtona. Mada je posao tek započet, CCTV planira da zaposli još novinara kako bi postepeno produžila trajanje programa. Pri tom je uspela da privuče iskusne novinare, voditelje, producente i urednike iz redova Al Džazire, Foks njuza, Bi-bi-si-ja i drugih poznatih medija. Plate su prilično visoke, oko 20 odsto veće nego što su novodošli novinari primali do sada.

Filip Jin kaže da novac nije bio razlog što se prijavio za posao, već je hteo da postane deo medijske istorije.

Ovo je specijalna operacija, odnosno projekt koji će definisati američko-kineske odnose još dugi niz godina.“

Kineska državna televizija počela je sa radom u SAD, nedelju dana pre posete kineskog potpredsednika Ši Đinpinga Beloj kući. Smatra se da će Ši iduće godine preuzeti položaj predsednika Kine.

Analitičari navode da iza globalne ekspanzije kineskih medija stoji ne samo namera da se plasira kineska verzija glavnih događaja u svetu, već i širenje takozvanog „mekog uticaja“ Kine. Jedno od glavnih pitanja koja se tiču ekspanzije medija u inostranstvu jeste način na koji će ti mediji operisati u stranim zemljama. Kineski mediji u zemlji moraju pre svega da vode računa o interesima vladajuće partije. Međutim, novinari u Kine sve više osećaju potrebu da zastupaju mišljenje javnosti. Ta dva interesa se često sukobljavaju.

Novinari CCTV-a u Vašingtonu kažu da neće zaobilaziti osetljive teme i ističu da je kompanija u kojoj rade pod lokalnom kontrolom. Barbara Duri, viši producent magazina vesti naslovljen „Amerika danas“, tvrdi da su teme široko otvorene. Duri je inače doskoro radila za jednu od najvećih televizijskih mreža, Si-bi-es.

„Kada su nas zapošljavali nisu nam rekli da bilo šta od nas očekuju da radimo. Govorili su da nam nude posao zbog našeg znanja i iskustva. Rekli su da žele da program dobije na svom imidžu i da ćemo mi voditi, a oni slediti. Ali ako se to promeni priča će biti drugačija.“

Džim Lori, dugogodišnji spoljnopolitički dopisnik i izvršni konsultant CCTV-a, kaže da je pogrešno smatrati da je njegova kompanija u službi države, jer je stvar mnogo složenija.

Ja bih ovaj kanal stavio u isti kontekst kao Al Džaziru. Da li je ona u službi zvaničnog Katara? Da li je CNN u službi komericijalnih interesa u Atlanti? Da li je Bi-bi-si instrument britanske vlade? Presudite sami o otme.“

Lori dodaje da nema nikakvog razloga da Kina ne bude u stanju da pravi kvalitetan i respektabilan televizijski program.




XS
SM
MD
LG