Linkovi

Britanija: Merdok i sin ipak na pretresu

  • Vesti Amerike

Džejms i Rupert Merdok izlaze iz hotela Sent Džejms Plejs, London, 10. juli, 2011.

Džejms i Rupert Merdok izlaze iz hotela Sent Džejms Plejs, London, 10. juli, 2011.

Medijski magnat Rupert Merdok i njegov sin Džejms promenili su odluku, pošto su najpre odbili, a potom pristali da svedoče u britanskom parlamentu naredne nedelje, povodom skandala o hakovanju i podmićivanju policije, koji ugrožava njihovo medijsko poslovanje u Britaniji.

Stariji Merdok prvobitno je rekao odboru za medije u britanskom parlamentu da nije u mogućnosti da prisustvuje pretresu sledećeg utorak, dok je njegov sin rekao da ne može da svedoči pre 10. avgusta. Međutim, kasnije tokom dana, pošto im je odbor uputio zvaničan poziv da se pojave, otac i sin su promenili mišljenje i rekli da će ipak biti prisutni na pretresu.

Nešto pre toga Rebeka Bruks bivša urednica sada zatvorenog tabloida „News of the World“, koji je u centru skandala, rekla je da će se pojaviti pred pomenutim panelom. Odlukom oca i sina da svedoče izbegnut je potencijalni spor oko toga da li bi zvanični poziv parlamenta da svedoče mogao da im bude nametnut, zbog toga što su obojica američki državljani, za razliku od Bruks, koja je Britanka.

U međuvremenu, britanska policija je, u okviru istrage, uhapsila devetog osumnjičenog, Nila Volisa, 60-godišnjeg bivšeg izvršnog direktora tabloida „News of the World“, koji je napustio list 2009. i sada je se bavi odnosima sa javnošću. On je zadržan „pod sumnjom da je organizovao zaveru o presretanju komunikacija“.

Ranije tokom karijere u tom tabloidu, Volis je, od 2003. do 2007, bio zamenik direktora Endija Koulsona. Koulson, inače direktor za komunikacije britanskog premijera Dejvida Kamerona od 2007. do početka ove godine, uhapšen je u okviru pomenute istrage ranije ovog meseca.

Ovaj skandal potresao je Merdokove operacije u Britaniji, primoravši starijeg Merdoka starijeg da prošlog vikenda zatvori 168 godina stari tabloid „News of the World“, a potom i odustane od namere da za 12 milijardi dolara kupi satelitsku TV kompaniju „British Sky Broadcasting“.

XS
SM
MD
LG