Linkovi

Kina cenzuriše izveštaj Njujork Tajmsa

  • Glas Amerike

Kineski premijer Ven Djiabao (arhiv)

Kineski premijer Ven Djiabao (arhiv)

Kineska vlada blokirala je veb stranicu Njujork Tajmsa nakon što je taj dnevnik objavio detaljan izveštaj o bogatstvo porodice premijera Vena Djiabaoa.

Članak američkog dnevnika mogao bi da ugrozi sliku koju u javnosti ima Ven koji je poznat kao saosećajan reformistički lider skromnog porekla. Tajms navodi da provera korporativnih i pravnih podataka sugeriše da članovi porodice kineskog premijera kontrolišu bogatstvo od najmanje 2,7 milijardi dolara.

Samo nekoliko sati nakon objavljivanja članka, pristup internet izdanju Njujork Tajmsa na engleskom i kineskom jeziku bio je blokiran širom Kine. Cenzori su takođe uklonili komentare o premijeru i njegovoj porodici na kineskom Veibo mikroblogu, nalik Tviteru, dok je Tajmsov nalog na kineskim socijalnim medijima takođe ukinut.

Portparol kineskog ministarstva inostranih poslova Hong Lei osudio je članak. A, portparolka Njujork Tajmsa Elejn Marfi u saopštenju je izrazila razočarenje zbog blokiranja pristupa sajtu ali je naglasila da list neće odustati od svojih novinarskih standarda.
XS
SM
MD
LG